Βάλτε τα Πελοποννησιακά Προϊόντα στα ράφια σας. Θα διασφαλίσουμε την ποιότητα μέσα από την εντατικοποίηση των ελέγχων

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 02/05/2011 / ΩΡΑ: 16:15
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Συνάντηση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κου Πέτρου Τατούλη και των θεματικών Αντιπεριφερειαρχών κας Ντίνας Νικολάκου και κου Ανδρέα Πουλά, πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Τρίπολη, με τους εκπροσώπους μεγάλων αλυσίδων Super Market καθώς και με εκπροσώπους μεμονωμένων καταστημάτων εμπορίας τροφίμων και ποτών που δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Αντικείμενο της συνάντησης αποτέλεσε η «Ανάδειξη και Προώθηση των Πελοποννησιακών Προϊόντων», με απώτερο στόχο την δημιουργία μιας ισχυρής τοπικής οικονομίας.

Ο κ. Περιφερειάρχης ευχαρίστησε όλους τους εκπροσώπους για την παρουσία τους και τους κάλεσε να συμμετάσχουν σε αυτόν τον ελεύθερο διάλογο που εγκαινιάζει η Περιφέρεια Πελοποννήσου, με κοινό στόχο την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Σύμφωνα με τον κ. Τατούλη «υπάρχει μια νέα λογική, η οποία ασφαλώς και δεν είναι παρεμβατική στην ελεύθερη αγορά, αλλά δημιουργεί ένα νέο πλαίσιο συνεργασίας σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία προκειμένου γρήγορα να αρχίσουμε να πετυχαίνουμε το στόχο μας που είναι μια αυτόνομη, ισχυρή τοπική οικονομία». Καταλήγοντας, ζήτησε από τους παριστάμενους στη συνάντηση να μεταφέρουν στις διοικήσεις τους την πρόθεση της αιρετής Περιφέρειας να αναλάβει σημαντικό ρόλο τόσο στην προώθηση των πελοποννησιακών προϊόντων όσο και στην διαφύλαξη της ποιότητας και των υπηρεσιών και των προϊόντων μέσα από την εντατικοποίηση των ελέγχων. Ως εκ τούτων, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου ζήτησε την τοποθέτηση των Πελοποννησιακών προϊόντων σε περίοπτες θέσεις στα ράφια των πελοποννησιακών καταστημάτων και την διευκόλυνση της πρόσβασης των Πελοποννήσιων παραγωγών απευθείας στους αρμόδιους των super market για τις τοποθετήσεις προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί το κόστος των δικτύων που αναλαμβάνουν την διαμεσολάβηση και επιβαρύνουν την τελική τιμή των προϊόντων, μειώνοντας την ανταγωνιστικότητα τους.
Ο κ. Τατούλης σημείωσε με έμφαση ότι ο εξορθολογισμός της αγοράς περνά μέσα από την καλή σχέση του ενός φορέα με τον άλλο και ότι η τοποθέτηση αγροτικών και οικογενειακών προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων θα προσφέρει σημαντικά περιθώρια βελτίωσης αυτής της σχέσης.

Μετά την τοποθέτηση του κάθε εκπροσώπου πάνω στις συνθήκες της αγοράς και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου εξέφρασε τη σταθερή του πολιτική βούληση για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας. Οι παρεμβάσεις θα έχουν ξεκάθαρο στόχο την ωφέλεια της τοπικής κοινωνίας, ενώ οι απαραίτητες συνεννοήσεις θα γίνουν με καθαρούς όρους, φερεγγυότητα και θα έχουν ως σημαντικότερο παράγοντα τα Επιμελητήρια. Ο κ. Τατούλης επανέλαβε την καίρια παρέμβαση της Περιφέρειας σχετικά με το εγχείρημα θεσμοθέτησης του brand name “Πελοπόννησος”, ενώ διευκρίνισε ότι έργο της περιφέρειας είναι και η ισχυροποίηση της «πελοποννησιακής συνείδησης καταναλωτή». «Η πολιτική μου διαδρομή είναι γνωστή» δήλωσε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης, για να καταλήξει: «Σκεφτείτε ένα κίνημα Πελοννήσιων καταναλωτών με ισχυρό σύνθημα την στήριξη της δικής μας τοπικής οικονομίας. Αλλά θεωρώ ότι δεν χρειάζεται να φτάσουμε εκεί. Θα επιτύχουμε καλές λύσεις με κατανόηση και συνεργασία ».

Στόχος της πολιτικής της νέας Περιφέρειας, σύμφωνα με τον κ. Τατούλη, είναι η τοποθέτηση εξαιρετικών προϊόντων στα μεσαία και πάνω ράφια των Super Market και η προώθησή τους παντού, ακόμα και στην ομογένεια. Η εξασφάλιση της φερεγγυότητας της ποιότητας θα μειώσει σε τοπικό επίπεδο ακόμα περισσότερο το κόστος της προώθησης.

Τα επιμελητήρια θα αναλάβουν την ευθύνη του παρατηρητηρίου των τιμών και των προϊόντων σε περιφερειακό επίπεδο, προκειμένου να συνδράμουν την αποτελεσματικότητα του ελέγχου της Περιφέρειας. Ο κ. Τατούλης ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια της συνάντησης ότι δρομολογούνται εξελίξεις στο θέμα του αεροδρομίου της Τρίπολης, με τη σκέψη να καταστεί εμπορικός κόμβος εξαγωγής των Πελοποννησιακών προϊόντων και να δέχεται και πτήσεις charter. Στο μείζον θέμα για τους παραγωγούς, αυτό της ετικέτας των προϊόντων που διαθέτουν στα Super Market, ο Περιφερειάρχης υποστήριξε ότι δεν είναι δυνατόν αυτά να τυποποιούνται στο όνομα οποιασδήποτε αλυσίδας, καθώς δημιουργείται αντίφαση, όχι μόνο σε τοπικό, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο κ. Τατούλης σημείωσε τέλος την απόφασή του να στηρίξει αυτή τη συνεργασία χωρίς καμία προσπάθεια πίεσης, αλλά στο πλαίσιο ενός ελεύθερου και ανυπόκριτου διαλόγου, ως μόνο μέσο να διασωθεί ο τόπος μας σε αυτήν την κρίσιμη καμπή. Άμεσα θα πραγματοποιηθεί και δεύτερη συνάντηση προκειμένου να καταγραφεί η εξέλιξη στις συνεννοήσεις που έχουν ήδη εκκινήσει με διευρυμένο κύκλο συνομιλητών.