Πέτρος Τατούλης Αποδόμηση της δημόσιας διοίκησης και του Κα λλικράτη τα μέτρα του πολυνομοσχεδίου

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 07/11/2012 / ΩΡΑ: 20:28
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

 

«Προσπάθεια πλήρους αποδόμησης της δημόσιας διοίκησης και ιδίως της τελευταίας μεταρρύθμισης του Καλλικράτη» χαρακτήρισε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης τα τελευταία μέτρα που καλείται να ψηφίσει η Ελληνική Βουλή και πρόσθεσε ότι «η πολιτική που ακολουθεί  η τρικομματική κυβέρνηση είναι ξεκάθαρα αντιαναπτυξιακή, με τη φορολόγηση των επιχειρήσεων, όπως στην περίπτωση των φωτοβολταϊκών, να αποτελεί βόμβα στα θεμέλια του επενδυτικού ενδιαφέροντος».

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012, για δύο μείζονα έργα υποδομής της Περιφέρειας Πελοποννήσου , τους οδικούς άξονες Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη, με τη συμμετοχή του διευθυντή της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Μελετών-Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου κ. Ιωάννη Καρνέση, εκπροσώπου της κοινοπραξίας ΜΟΡΕΑΣ κ. Γεώργιο Συριανό, ο Περιφερειάρχης έθεσε ως κρίσιμο παράγοντα την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων γιατί διαφορετικά τίθενται ζητήματα βιωσιμότητας των κοινοπραξιών και συνεπώς επισφάλειας παράδοσης των έργων στους πολίτες.

Στη σύσκεψη, κατά την οποία υπεγράφη το πρωτόκολλο διοικητικής παράδοσης για τον κόμβο Θουρίας προς τη Μεσσήνη, συμμετείχαν επίσης οι Αντιπεριφερειάρχες Αρκαδίας κ. Ευάγγελος Γιαννακούρας και Μεσσηνίας κ. Παναγιώτης Αλευράς, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης κ. Απόστολος Παπαφωτίου,  ο Δήμαρχος Μεγαλόπολης κ. Παναγιώτης Μπούρας, οι Αντιδήμαρχοι Τρίπολης κ.κ. Κατσαφάνας και Παπαδημητρίου, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Γεώργιος Πουλοκέφαλος και οι Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας Πελοποννήσου. 

«Άλλες ήταν οι προεκλογικές εξαγγελίες και άλλα εφαρμόζονται μετεκλογικά. Ήταν υποχρεωμένοι να γνωρίζουν τις πραγματικές διαστάσεις των προβλημάτων και να μην παραπλανούν τους πολίτες» σημείωσε ο Περιφερειάρχης και τόνισε ιδιαίτερα το πλήγμα που δέχονται όλες οι δομές του κράτους, «εκτός βέβαια από τους βουλευτές και το βοηθητικό τους προσωπικό».

Αφού χαρακτήρισε τις πολιτικές αυτές «επικίνδυνες, οι οποίες αφήνουν υπόνοιες ότι κάτι κρύβουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους», ο Περιφερειάρχης κ. Τατούλης τόνισε ότι το ζητούμενο, ιδίως αυτή τη στιγμή για τη χώρα, είναι να διασφαλιστεί το καλύτερο επίπεδο ζωής για τους πολίτες.

Συγκεκριμένα για τους δύο οδικούς αυτούς άξονες ο Περιφερειάρχης απέστειλε ξεκάθαρο μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις: «ο οδικός άξονας αυτός έχει ένα και μόνο δικαιούχο, την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Συνεργαζόμαστε με τον καλύτερο τρόπο με όλες τις δομές, γιατί σεβόμαστε την ευθύνη μας και τη διαδικασία διαβούλευσης. Οποιεσδήποτε συναντήσεις κατ’ ιδίαν, βρίσκονται εκτός του πολιτικού μας υποβάθρου. Κρατήσαμε την κοινοπραξία ζωντανή γιατί προτάξαμε το κύρος μας ενάντια στο κίνημα δεν πληρώνω. Την προηγούμενη φορά είχαμε συμφωνήσει σε παρεμβάσεις που έπρεπε να γίνουν, οι οποίες παραμένουν και σήμερα απαιτήσεις. Οποιαδήποτε απόφαση της κυβέρνησης που θα βρίσκεται σε αναντιστοιχία με τις ανάγκες της Περιφέρειας Πελοποννήσου δεν θα γίνει αποδεκτή. Σε αυτή την περίπτωση η Περιφέρεια μαζί με τους Δήμους θα αναζητήσουν άλλες λύσεις για να αποφύγουν επιπρόσθετα προβλήματα».

Αναφορικά με την αναμενόμενη απόφαση του ελεγκτικού συνεδρίου για τη συμπληρωματική σύμβαση του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου δήλωσε σε έντονο ύφος ότι «καμία δικαστική αρχή δεν μπορεί να αυθαδιάζει εις βάρος των πολιτών. Ευελπιστώ ότι σήμερα το θέμα θα τελειώσει, γιατί διαφορετικά δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα στη χρηματοδότηση και ολοκλήρωση του έργου».

Στη συνέχεια ανακοινώθηκε από τον κύριο Καρνέση ότι ο οδικός άξονας Τρίπολης – Καλαμάτας θα παραδοθεί οριστικά όταν ολοκληρωθεί στο σύνολό του, συμπεριλαμβανομένου δηλαδή του Περιμετρικού της Καλαμάτας, και ότι ο άξονας Λεύκτρο – Σπάρτη αναμένεται να παραδοθεί μέχρι τον κόμβο της Πελλάνας το Πάσχα, ενώ στο σύνολό του μέχρι τη Σπάρτη περί τα τέλη του 2013.

Ειδική μέριμνα έχει ληφθεί, μετά την παρέμβαση του Περιφερειάρχη, για την κατασκευή κόμβου στην είσοδο της Σπάρτης, και όχι απλής σύνδεσης, αλλά και για την Β είσοδο της Τρίπολης. Αντίστοιχα ιδιαίτερη μέριμνα θα υπάρξει και για το Δήμο της Μεγαλόπολης, προκειμένου το σύγχρονο οδικό δίκτυο να προσφέρει αναπτυξιακά πλεονεκτήματα έναντι του βεβαρημένου περιβάλλοντός του. Αποφασίστηκε επίσης να γίνουν παρεμβάσεις σε αρκετά σημεία που έχουν δημιουργηθεί προβλήματα από την κατασκευή του άξονα, είτε αφορούν αγροτικά  και αρδευτικά δίκτυα, είτε αγωγούς ομβρίων υδάτων και ρέματα. Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου προσέθεσε ότι ο ΜΟΡΕΑΣ ανέλαβε την ευθύνη να αποκαταστήσει το σύνολο των βλαβών στο οδικό δίκτυο όπου τις έχει προξενήσει.