Σημαντικά ζητήματα και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις καλούνται να αντιμετωπίσουν σε καθημερινή βάση οι Περιφέρειες στη χώρα μας, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενισχυθούν ουσιαστικά με αρμοδιότητες, να στελεχωθούν επαρκώς με εξειδικευμένο προσωπικό και να αποκτήσουν οικονομική αυτοδυναμία.
Τα παραπάνω σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας στην τοποθέτησή του χθες Πέμπτη 3 Ιουνίου, στο 9ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης / Regional Growth Conference 2021, που διοργανώνουν το τριήμερο 3 με 5 Ιουνίου στην Πάτρα η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η εφημερίδα “Πελοπόννησος”.
“Οι περιφερειάρχες πόρω απέχουν από το να χαρακτηρίζονται κυβερνήτες” σημείωσε χαρακτηριστικά ο Π. Νίκας, επισημαίνοντας ότι σε πολλές περιπτώσεις, όπως αυτές των φυσικών καταστροφών, παραμένουν εκτεθειμένοι. Αναφερόμενος στην υφιστάμενη δομή, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου έκανε λόγο για αδυναμίες και αρρυθμίες τονίζοντας ότι είναι απαραίτητο να υπάρξει αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο.
Παράλληλα, ο Π. Νίκας παρατήρησε ότι υπάρχει υστέρηση σε στοιχειώδεις υποδομές στην ελληνική περιφέρεια, παρά το γεγονός ότι έχουν παρέλθει 5 ΕΣΠΑ μέσω των οποίων διατέθηκαν σημαντικές πιστώσεις.
Αναφερόμενος στον σχεδιασμό της Περιφέρειας Πελοποννήσου τόνισε ότι προτεραιότητες αποτελούν η διαχείριση των απορριμμάτων που μπαίνει πλέον σε φάση υλοποίησης, η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου, η ανάπτυξη του δικτύου φυσικού αερίου, αλλά και η προστασία και ανάδειξη των μνημείων.
Εξειδικεύοντας ανά Περιφερειακή Ενότητα, ανέφερε ότι οι στοχεύσεις είναι, α) στην Αργολίδα η μαρίνα Ναυπλίου, το νέο Νοσοκομείο, το Διοικητήριο της Π.Ε. και η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης Κορίνθου – Ναυπλίου, β) στην Αρκαδία το υδατοδρόμιο στη λίμνη Τάκα, το αθλητικό κέντρο στην Βυτίνα, καθώς και η στήριξη και ενίσχυση παντοιοτρόπως της Μεγαλόπολης που πλήττεται από τις συνέπειες της απολιγνιτοποίησης, γ) στην Κορινθία η επαναλετουργία της διώρυγας της Κορίνθου αφ’ ενός και αφ’ ετέρου η προστασία αλλά και ανάδειξη του Ισθμού, η αναβάθμισης του αστεροσκοπείου Κρυονερίου, καθώς και η δημιουργία περιβαλλοντικού πάρκου εκατέρωθεν της παλαιάς μετρικής γραμμής στο παραλιακό μέτωπο Κόρινθος – Δερβένι, δ) στη Λακωνία η προστασία και ανάδειξη του Μυστρά αλλά και του Ευρώτα, ο δρόμος Γύθειο – Σπάρτη, καθώς και η ναρίνα στη Μονεμβασία αλλά και η προστασία του κάστρου, και τέλος στ) στη Μεσσηνία, η ολοκλήρωση των αξόνων Κυπαρισσία – Πύλος και Μεθώνη – Καλαμάτα – Μάνη.